tisdag 9 april 2013

9 April - Dag 2

"nu ser jag er, men ni kan inte se mig!" Än en gång går reklamen om på skärmen där en familj sitter och spelar Wii... "Nej, kontrollen vibrerar, ah han kommer närmre, nej han fick mig!" Kommer dessa meningar någonsin lämna min hjärna? Tar en ny vara, kollar numren under streckkoden. Dom fyra sista siffrorna, det är allt som behövs. Letar hylla, försöker hitta rätt prislapp. Hur svårt kan det vara? "Nu ser jag er" Där, matchande nummer, sätter varan på rätt hylla. "Men ni kan inte se mig!" Varför måste badgrejerna var så nära gamezonen? Inga mer varor ska vara på hyllan, sätter dom tillbaka på vagnen och kör in dom i lagret igen. Där går dom upp på hyllan eller på lagring. Finns fortfarande tomrum på hyllan ute i affären, måste hitta dom varor som saknas... Trötta armar efter allt bärande "Nej kontrollen vibrerar" smutsiga fingrar efter allt arbete på lagret "han kommer närmare" Två meningar som går runt om i huvudet på högvarv "Nej han fick mig!" Jag hade aldrig trott att det skulle vara så ansträngande att arbeta på en leksaksaffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar