torsdag 18 april 2013

18 April - Dag 9

Då sitter man hemma igen efter mycket regn och blöta kläder, väldigt mysigt. Jag var lite förvånad när det helt plötsligt börja regna. Ena minuten var jag inne på lagret och när jag kommer ut i butiken och tittar ut är det alldeles grått. Vars tog solen vägen undrar jag lite spontant? Det var lite tråkigt.

Nog om det. Det har varit en ganska lugn dag idag för mig om man bortser det tråkiga vädret. Leveranserna kom ju igår så det var mest varuuppackning som gällde. Det var inte alltför kul. Jag har kört in vagnar hit och dit fulla med varor, allt från Lego till sparkcyklar till Sandspadar. Det var ganska jobbigt, speciellt att lagra undan allt som inte gick ut i butiken. Varorna är inte alltid så lätta och det blev mycket bärande. Men jag klarade det och lever än så att jag kan berätta historian (uppenbarligen).

Detta var väl i stort sätt hela min dag, ganska enformig och inte så jätte intressant. Efter lunchen satte jag mig ner med Toys'r'us butikschef Johanna och gjorde min intervju med henne. Det tog inte alltför lång tid så jag fortsatte att jobba efter det. Jag frågade även Johanna om ålder för sommarjobb. Man måste tydligen vara 18+ för att få jobba där. Åldern gällde tydligen inte bara Toys utan även dom flesta butiker som har med handel att göra. Det hade någonting med kassan att göra och att man måste vara myndig för att stå i kassan. Oftast när dom jobbar så är det 1 i kassan och 1 eller 2 i butiken så det krävs nästan att man måste kunna stå i kassan. Så tråkigt som det är så är imorgon nog den sista gången jag sätter på mig min blåa kortärmade skjorta men Toys'r'us logga på... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar