torsdag 11 april 2013

11 April - Dag 4

Så trött jag är idag. Har sprungit ut och in ur lagret hela dagen. Idag gjorde jag klart Brio hyllorna, fyllde på dom och allt som behövs göras. Jag stod väl i lagret större delen av tiden och letade varor. Jag har även städat lite i lagret och fyllt på varor i affären, så som sagt har jag bara sprungit in och ut ur lagret hela dagen. Det var tur i alla fall att jag inte behövde bära alla varor eftersom att det finns vagnar som vi sätter alla saker på. Kommer ihåg första gången jag försökte köra en. Det var hemskt! Den gick verkligen inte att styra, den åkte hur som helst. Nu går det i alla fall mycket bättre när jag vant mig vid dom. Det är faktiskt ganska lätt nu som tur är eftersom att jag måste använda dom hela tiden. Helena påminna mig att jag ska använda dom, eftersom att jag alltid glömmer att dom finns, så att jag inte får några skador när jag bär saker. Dessutom så går det så mycket fortare om man lastar allting man ska ha på vagnen istället för att hålla på att springa och hämta nya varor som man inte klarade av att bära första gången.

Det kanske inte låter som det på min attityd på dom tidigare inläggen, men jag gillar verkligen det jag gör. Visst, det finns några smått irriterande reklamer och jag gör mest samma saker hela tiden osv, men jag tycker att det är kul. Jag tycker om att jobba i en affär för då får man träffa så många människor. Det är ganska socialt. Jag som "jobbar" kan liksom bara säga "Hej" till okända människor och dom hälsar tillbaka. Det värsta som kan hända är att dom inte svarar när jag hälsar, vilket har hänt någon gång. En av dom roligaste grejerna tycker jag är när någon hälsar tillbaka, eller när en kund kommer och frågar om någonting. Kunder vågar komma fram och prata med mig som är "anställd". Det bästa är nog när en kund frågar om en vara, t.ex vad man kan köpa till en pojke på tre år, och dom verkligen lyssnar på min åsikt. Dock är det ju inte för att det är just jag som säger något som dom lyssnar utan det är väl mer p.g.a min tröja med Toys'r'us logga... Frågan i sig är ganska enkelt för mig att svara på eftersom att jag har mina småbröder. Jag kanske borde vara lite tacksam mot mina bröder.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina blogginlägg! Ibland tänker man inte på hur mycket slit det är med att jobba på affär, många gånger även ganska smutsigt, precis som du beskriver det. Kul att läsa om dina reflektioner kring leksaker och kön samt att du även tog upp detta med en ur personalen! Vore kul med någon bild :).

    Tänk på att inte centrera din text. Den blir mer svårläst då. / Carina

    SvaraRadera