måndag 15 april 2013

15 April - Dag 6

Måndag igen. Andra inlägget idag. Ännu en dag på Toys'r'us. Idag till skillnad mot många andra dagar så byggde jag inte om några sektioner. Dagen börjar med att jag får två kundvagnar med varor som kommit fram från lite fel ställen när det städats på slutet av dagen. Fattar inte riktigt alla kunder. Tar man en sak så lägger man väl tillbaka dom på samma ställe? Nej, tydligen så gör inte alla det. I alla fall så fick jag gå runt i butiken med en full kundvagn och försöka hitta rätt ställe för alla varor. Det är lite klurigt men jag har lärt mig butiken jätte mycket bättre och nu vet jag var lite mer om var saker är, så om någon kund vill något så är det bara att fråga mig... Nja jag kanske inte riktigt vet så mycket om butiken än. Jag önskar dock att jag lär mig vart alla saker finns för det känns jätte dumt när någon kund kommer och frågar vars någonting är och jag inte vet. Helena säger att så länge jag försöker hjälpa kunderna så gott jag kan så är det bra. Vet inte riktigt, jag får alltid lite ångest när jag inte kan hjälpa till så mycket som jag önskar att jag kunde. Min standar replik när en kund frågar efter något och jag inte vet vad eller vart den är, är "nja jag vet inte riktigt, jag är bara prao" och då säger dom för det mesta "ah okeej, men tack ändå". Och så går dom. Så enkelt är det. Det är som sagt en standar. Men ändå kan jag inte hjälpa ångesten som kommer.

Resterande av min måndag tillbringade jag för det mesta på den så kallade "tjejavdelningen" där jag först tömde ett staffli av kartong, lade ner varorna i en tom låda, som jag fick gå runt i lagret kanske 5 minuter för att hitta, och satte in dom på lagret. Staffliet fick jag riva/slita/stampa sönder lite för att den var för stor för att stoppad i containern som står bakom Toys. Så jag fick så lov att ta på mig jobbet att ta sönder den, en stor uppoffring för min del... Vi kan säga att den höll mig road ett litet tag. En annan sak som höll mig road under dagen då jag jobbade bland tjejleksakerna var en pianomatta som Helena satt ut tidigare under dagen. Denna matta skulle jag gå förbi varje gång jag skulle in på lagret vilket jag behövde göra ganska ofta. När man trampar på mattan som förövrigt är designad som ett piano ger den ifrån sig ett ljud beroende på vilken tangent man går på. Så vad gör jag varje gång jag går förbi mattan? Jag trampar såklart på alla tangenter. Det blev en jätte fin skala. Gick dock inte så bra när jag försökte spela en riktig låt. Först så gick det inte så snabbt att hoppa emellan alla toner och sen så var alla tangenterna så små så man landade ofta på mer än en. Som ni kanske har räknat ut så lät det inte så fint. Sorgligt nog blir det nog inte pianist av mig.

Efter att ha spelat piano och misshandlat ett staffli blev det lite mer seriöst. Jag fick gå in i skamvrån, också kallad lagret, och leta dockhusmöbler och fylla på ute i affären, ganska jobbigt men min älskade vagn kom bra till hands. Efter det var det inte så mycket kvar av min dag. Jag tömde en korg med rosa skottkärror och fyllde om den på nytt med såpbubblor, städade undan lite efter mig och sedan fick jag gå hem en kvart tidigare. Vilket inte var så positivt som många skulle ha sett det eftersom att det innebar en lite längre väntan på bussen i kylan och småregn. Jippie...

1 kommentar:

  1. Fråga om du inte kan ha din mobil under en stund för att ta bilder till din skolblogg. Det är säkert inga problem bara du frågar först och kommer ihåg att inte ta bilder på andra människor... / Carina

    SvaraRadera