tisdag 16 april 2013

16 April - Dag 7

Min Favorit plats på Toys'r'us är nog bebisavdelningen. Det är jätte gulligt med alla bebisleksaker och gosedjur. Jag gillar det verkligen. Det är även där jag spenderade det sista passet efter lunch. Bellino, Fisher Price, Lamaze, Play2learn. Bellino är min favorit. Dom har en massa gulliga grejer, från snuttefiltar till lite smått irriterande leksaker med ljud. Det är väl det ända minuset med bebisleksakerna. Allting måste ju låta. Ofta råkade man trycka på någon knapp, eller så skulle jag pröva om någonting fungerade, och så började det spelas en lite melodi. Men låten tog ju aldrig slut. Det bara fortsatte och fortsatte. Ibland gick det igång en leksak utan att man behövde trycka på den, det räckte med att man råkade skaka den eller till och med bara stöta till den. Värsta var nog när flera leksaker spelade sin lilla melodi samtidigt. Inte kul. Missförstå mig inte. Jag älskar bebisavdelningen. Där det finns ljus finns det också skugga.

Annars har jag inte gjort så mycket. Fyllde på varor ute i butiken, frontade varor, jag fick även städa idag. Ni vet dom där stora "mattorna" som ligger vid ingången i dom flesta butikerna. Dom där vågiga håliga sakerna som ligger i hål i golvet och det samlas en massa smuts och grus under? Japp, precis dom. Jag vek ihop matta efter matta, det finns fyra stycken i Toys ingången, och sopa upp allt grus som låg under dom. Dom där mattorna var inte häller dom lättaste, men som tur var fick jag lite hjälp av Lotta. Jag fick även ett par handskar så det var inte alltför farligt. Det var inte så trevlig att sopa upp under mattorna eftersom att det var smutsigt och det dammade väldigt mycket. Drog på mig själv en rejäl nys attack efteråt.

Sedan har jag inte så mycket att tillägga om min dag. Det skulle ha kommit en man från Danmark som skulle ha någon kurs om cyklar. Han kom aldrig, visade sig att han var sjuk och dom hade meddelat samma morgon. Dock hade dom råkat skicka meddelandet till fel nummer så det var inte så lyckat. Tycker också att det är lite dålig stil att meddela samma morgon som han skulle ha kommit för han hade tydligen varit sjuk innan. Vi är väl lite olika personer och alla tänker väl inte på samma sätt så det kan inte hjälpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar